Sådan håndterer du en grædende medarbejder

“Hvordan går det?”

Dette spørgsmål besvares ofte af et “fint”, “godt”, “udemærket”.

Men nogen gange kommer der et helt andet svar. Måske i form af:

  • et vredesudbrud, fordi noget er blevet holdt tilbage længe.
  • en stille mumlen “ikke godt” og et blik, der stirrer ned i bordet.
  • blanke øjne efterfulgt af gråd

Rigtig mange har svært ved at håndtere disse situationer på arbejdspladsen.
Det er trods alt meget lettere (og langt mindre tidskrævende), hvis medarbejderen eller kollegaen blot svarer “fint” med et ægte smil.

Jeg har lavet en lille video med 3 tips til at håndtere svære følelser hos et andet menneske. Videoen er rettet mod ledere. Men du kan sagtens lytte med, selvom du ikke sidder med lederansvar og bruge disse tips kollega til kollega.
Brug 3 minutter og lyt med her:

 

Udgivet i Arbejdsglæde, Følelsesmæssig intelligens, Kommunikation, Kuren mod Stress, Ledelse, Lederudvikling, Relationer, Stress, Stresshåndtering, Stressmaster Uddannelsen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*

Bliv Stressmaster

Vil du lære dig selv og andre at slippe stress - for altid? Så kom med på Stressmaster Uddannelsen og bliv certificeret stresscoach.
Læs om uddannelsen her

Stressmaster Uddannelsen, Certificeret stresscoach uddannelse i Vejle med stresscoach Lisbeth Fruensgaard

Kuren mod Stress

Onlineforløb for dig, der længes efter at komme stressen til livs en gang for alle.
Læs om forløbet her

Kategorier

FÅ EN GRATIS MEDITATION + GUIDE der øjeblikkeligt reducerer dit stressniveau

(Og følg nyhedsbrevet med konkrete værktøjer, tilbud, nyheder og brugbar viden om stresshåndtering)
Nul SPAM. Kun brugbar og værdifuld viden fra mig til dig.